RECENZJE
[…] Najsilniejszą sceniczną energię ma jednak Kuba Kornacki, który z wyczuciem kreśli mocne charaktery – Pułkownika Takiego a Takiego, Powstańca czy Kapelana wojskowego (instrukcja nastawiania drugiego policzka to najlepsza scena w całym spektaklu). […]
[…] Pewną przeciwwagę dla mężczyzn stanowi Małgorzata Polakowska, która w tym męskim świecie słabości i siły ma funkcję medium przybierającego różne oblicza męskiego wyobrażenia kobiety – od namiętnej kochanki, przez suchą nauczycielkę, po pełną czułości kobietę-matkę. Zwłaszcza jako Tajna Agentka P. 323 w wyzywającym, bardzo efektownym kostiumie rodem z męskiej fantazji erotycznej, nie ustępuje panom kroku.[…]
[…] Tragikomedia to gatunek trudny do zagrania, łatwo ześlizgnąć się w farsowość. Na szczęście, aktorom udało się tego uniknąć. Grają znakomicie, każda postać jest precyzyjnie, ciekawie zbudowana. […]
[…] Przedstawienie jest mądre, zaczepne precyzyjnie zbudowane i dynamiczne. Momentami zabawne. Na pewno nie nudne. W niebanalny sposób porusza problem depresji.
Jacek Bała jest też autorem udanych kostiumów i scenografii do spektaklu. “Tchórza” – szaleństwo rozpasanej wyobraźni gorąco polecam.[…]
[…] Pomimo trudnego poruszanego tematu depresji współczesnego zapracowanego człowieka, spektakl ten bardzo nas rozbawił przez świetną grę aktorów i dosadne słownictwo. To był bardzo udany wieczór, tym bardziej, że tego dnia uczestniczyliśmy w pięcioleciu Teatru Gdynia Główna! To na pewno nie był nasz ostatni spektakl w tym miejscu. Polecamy, klimatyczne miejsce! […]