RECENZJE
[…] Gdy na scenie pojawia się dwójka aktorów – Agata Mieniuk i Tymon Bocian, którzy starają się odnaleźć kolejne literki na scenie, dzieci chętnie angażują się i podpowiadają im, gdzie je znajdą. Potem w dowcipny, kreatywny sposób każdą z literek aktorzy pokazują za pomocą własnego ciała. Takie proste, szkolne wręcz, ilustracyjne granie bardzo dobrze trafia do najmłodszych widzów, którzy bez trudu sami mogą w ten sam sposób pokazać “K” czy “S” […]
[…] Dużo frajdy małej i dużej publiczności sprawia gimnastyka buzi i języka poprowadzona przez Agatę Mieniuk.
Oboje aktorzy wkładają w spektakl wiele serca. 18-letni Tymon Bocian coraz częściej występuje w produkcjach Teatru Gdynia Główna, a w bajce o abecadle odpowiednio uzupełnia działania Agaty Mieniuk, absolwentki Studium Wokalno-Aktorskiego w Gdyni. Na niej spoczywa ciężar prowadzenia dialogu z dziećmi i śpiewania (oprócz “Kaszubskich nut” również wspólnie z dziećmi wykonanie “Abecadła” Tuwima) i bez trudu udaje jej się pozyskać sympatię widzów […]
[…] Wszystkie dzieci mogą się zgodzić z jednym – nie ma tu monotonii. Sztukę mogę porównać do dobrze zbilansowanej diety – krzepi umysł i ducha. Abecadło… pomimo tego, że jest zabawne to wycisza. Nie jest to teatr głośny, chaotyczny. Nadal mamy sporą przestrzeń dla dziecięcej wyobraźni. Sporo uwagi poświęcono językowi kaszubskiemu. Dzieci usłyszą mistrzowskie wykonanie kaszubskiego alfabetu. […]
[…] Jak długo można mówić o alfabecie? Na zajęciach na polonistyce, zapewne nie starczyłaby godzina wykładu. A co jeśli odbiorcą są dzieci, a do dyspozycji mamy tylko 45 minut? Stacja Szamocin w Teatrze Gdynia Główna wzięła na warsztat wszystkie litery od A do Z. Pod opieką Luby Zarebińskiej ożywiły się wszystkie nóżki, kropki i brzuszki. […]
[…] Młodych widzów zaskakiwało światło i rekwizyty, nurtowało poszukiwanie odpowiedzi na pytania aktorów a zgrabne teksty opisujące świat liter szczerze bawiły. Gromkie brawa na końcu spektaklu to zapewne największa nagroda i potwierdzenie powodzenia przedsięwzięcia.[…]